Pazar, Temmuz 14

Kuru baklagiller kalp sağlığını korumada etkilidir – SAĞLIK

İstanbul Atlas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Müdürü Prof. Dr. Emel Alphan, et yerine baklagil, tahıl, sebze ve yoğurt karışımı tüketenlerde koroner kalp hastalığı görülme sıklığının azalacağına dikkat çekti. Baklagillerin ateroskleroza ve dolayısıyla koroner kalp hastalığına neden olan faktörler arasında yer alan kolesterol ve doymuş yağları içermediğini, baklagillerin kolesterolü düşürmeye yardımcı olan çözünür lif açısından zengin olduğunu belirten Alphan, şöyle konuştu: “Bu nedenle kan yağı yüksek olan kişiler, haftada 2-3 kez, hatta her gün et tüketilmelidir.” Bunun yerine baklagil yemeleri son derece faydalı olacaktır” dedi. İstanbul Atlas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Müdürü Prof. Dr. Emel Alphan, baklagillerin beslenmedeki yeri ve önemini değerlendirerek, baklagillerin daha fazla protein içeren bitkisel besinler grubunda yer aldığını belirten Prof. Emel Alphan, “Baklagiller ayrıca kemik gelişimi ve sağlığı için gerekli olan kalsiyum, hematopoietik demir ve sinir sisteminin işleyişinde etkili olan B vitaminleri açısından da zengindir. Protein değeri en yüksek olan baklagiller mercimektir. Nohutun yağ oranı diğer baklagillere göre daha fazladır” dedi.Tahıllarla karıştırıldığında protein kalitesi artabilmektedir.Uygun pişirme yöntemi uygulanıp tahıllarla karıştırılması durumunda baklagillerin protein kalitesinin artırılmasının mümkün olduğunu belirten Prof. Dr. Emel Alphan, şöyle konuştu: “Dolayısıyla tahıllarda sınırlı olan esansiyel amino asit lizin dengelenebilir. baklagil proteinleri ile. Ayrıca pişirildiğinde daha sindirilebilir hale gelir. Tahıllara baklagil proteinleri eklendiğinde hayvansal proteinlerin yerini alabilir” dedi.Protein ihtiyacını karşılayabilirProfesör. Emel Alphan şöyle açıklıyor: “Baklagiller uygun yöntemlerle pişirildiğinde gaz oluşumu azalır ve sindirimi kolaylaşır. “Dolayısıyla iyi pişmiş baklagiller ve tahıllardan oluşan karışık öğünler bir yetişkinin protein ihtiyacını karşılayabilir” dedi.Nohut ve fasulye 8-10 saat suda bekletilmelidir.Baklagillerin pişirilme işleminin iki aşamalı bir süreç olduğunu belirten Prof. Dr. Emel Alphan, şöyle konuştu: “Birincisi ıslatma. Uzun süre suda bekletilirse gaz özellikleri bir miktar azalabilir. Yeşil mercimeği 1-2 saat suda bekletmek yeterli olabilir. Kırmızı mercimeği ıslatmaya gerek yok. Kuru nohut ve fasulye 8-10 saat suda bekletilebilir. Islatma için kullanılan suyun sertlik derecesi de ıslatma süresini etkiler. “Islatma için sert su yerine yumuşak su kullanmak, ıslatma süresini azaltır ve daha iyi pişirme sağlar” dedi.Pişirme suyu dökülmemelidirProfesör. ikinci aşamanın pişirme olduğunu ve pişirme suyunun değerlendirilmesi gerektiğini belirtir. Dr. Emel Alphan, şunları söyledi: “Yeşil mercimek, kapağı sıkıca kapatılmış normal bir tencerede de pişirilebilir. Nohut ve fasulyenin normal tencerede pişme süresi daha uzun olduğu için düdüklü tencere kullanılır. Düdüklü tencerede 30-40 dakika kadar pişirmek yeterli olabilir. “Yemek suyunun dökülmesi önemli vitamin ve mineral kayıplarına neden olduğundan, içindeki vitamin ve minerallerden faydalanmak için pişirme suyunun emilip pişirilmesi veya başka bir yemeğe eklenmesi gerekir” dedi.Çocuklar için sarı veya kırmızı mercimek tercih edilir.Profesör. Emel Alphan, çocukların beslenmesinde sarı veya kırmızı kabuksuz mercimeğin tercih edilmesi gerektiğini belirterek, şu tavsiyede bulundu: “Çocukların beslenmesinde nohut veya fasulye kullanılacaksa ‘ıslatıldıktan’ sonra kabukları ayrılmalıdır.Kalp sağlığını koruyucu etkisi vardırProfesör. kolesterol ve doymuş yağ içermeyen baklagillerin, içerdikleri lif nedeniyle beslenme programına dahil edilmesi gerektiğini belirtti. Dr Emel Alphan, şunları söyledi: “Gelişmiş toplumlarda koroner kalp hastalığı yetişkinlerde ölümlerin önde gelen nedenidir. Baklagiller, ateroskleroza ve dolayısıyla koroner kalp hastalığına neden olan faktörler arasında yer alan kolesterol ve doymuş yağları içermez. Ayrıca baklagiller lif bakımından zengindir, özellikle çözünür, bu da kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. Bu nedenle kan yağı yüksek olan kişilerin et yerine haftada 2-3 kez kurubaklagil tüketmesi son derece faydalı olacaktır. Et yerine baklagiller, tahıllar, sebzeler ve yoğurt karışımı tüketenlerde koroner kalp hastalığı görülme sıklığı ciddi oranda azalıyor” dedi.Baklagiller her gün tüketilebilirProfesör. Emel Alphan, daha ucuz bir alternatif olarak baklagillerin et yerine tercih edilebileceğini belirterek şöyle konuştu: “Yüksek fiyatlı et yerine uygun bir seçenek olarak baklagiller haftada en az üç porsiyon, hatta her gün tüketilebilir. “Baklagil-tahıl-sebze-yoğurt karışımı olarak da tüketilmelidir” diye tavsiyede bulunuyor. Dr. Emel Alphan, araştırmaların baklagillerde bulunan proteaz inhibitörlerinin anti-tümör etkilerinin olduğunu gösterdiğini söyledi.Kan şekerinin düzenlenmesinde etkili olabilirDiyabet hastası kişilerin baklagil tüketimine değinen Prof. genellikle çocukluk ve ergenlik döneminde ortaya çıkar. Bunun nedeni baklagillerin düşük glisemik indeksinden (yiyeceklerin kan şekerini yükseltme hızı) kaynaklanmaktadır. Bu nedenle şeker hastalarının beslenmesinde baklagil bazlı yemeklerin kullanılması özellikle tercih edilmelidir” dedi.Bağırsak hareketlerini artırırGelişmiş toplumlarda kalın bağırsak hastalıklarının en önemli sağlık sorunları arasında yer aldığını belirten Prof. “Baklagillerin yüksek lif içeriği bağırsak hareketlerini artırarak kabızlığın, kanserin ve diğer hastalıkların önlenmesine yardımcı oluyor” diyen Prof. Dr. Emel Alphan, baklagillerin yüksek protein içeriği sayesinde açlığı azalttığını ve tokluk hissi sağladığını sözlerine ekledi. zayıflamak isteyenler baklagil bazlı yemekleri rahatlıkla tüketebilir. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: ilkses gazetesi - ilkhaber gazetesi - Bursa Hayat - Yeni Bakış - Antalya Haber
marsbahis giriş